Kalendarium
5 kroków do sukcesu
- Szczegóły
- Kategoria: warsztaty i szkolenia
WARSZTATY ROZWOJU OSOBISTEGO I ZAWODOWEGO
Opis cyklu warsztatów
Warsztaty rozwoju osobistego i zawodowego są propozycją dla osób, które interesuje rozwijanie swoich możliwości. Pochylamy się w czasie ich trwania nad kwestią kompetencji osobistych oraz społecznych, które chcemy jak najefektywniej wykorzystywać w swoim życiu prywatnym i zawodowym. Niedostatki w zakresie umiejętności zarządzania sobą oraz umiejętności społecznych często mogą znacznie ograniczyć, a czasem wręcz uniemożliwić skuteczne i efektywne wywiązywanie się z obowiązków zawodowych oraz realizowanie własnych zamierzeń. Nasze praktyczne warsztaty pozwalają przejść ścieżkę zmian w kierunku odkrycia i wykorzystania pełni potencjału, który kryje się w każdej osobie, aby mogła ona osiągnąc upragniony sukces osobisty i zawodowy.
Kompetencje osobiste to umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania sobą. Dzięki nim jesteśmy w stanie wykorzystywać w pełni nasz potencjał - zdobyte kwalifikacje oraz wiedzę zarówno specjalistyczną, jak i ogólną, doświadczenie oraz zdolności osobiste. Kompetencje te są związane z indywidualną realizacją zadań. Poziom tych kompetencji wpływa na ogólną jakość wykonywanych zadań – decyduje o szybkości, adekwatności i rzetelności podejmowanych zadań. Pracujemy tu w obszarach:
- dążenie do rezultatów
- elastyczność myślenia
- kreatywność
- organizacja pracy własnej
- otwartość na zmiany
- podejmowanie decyzji
- radzenie sobie ze stresem
- samodzielność
- zarządzanie sobą w czasie
Kompetencje społeczne to umiejętności interpersonalne, które wykorzystujemy w relacjach z innymi ludźmi w celu osiągnięcia oczekiwanej skuteczności oraz inicjowania i podtrzymania pozytywnych relacji. Umiejętności te należą do grupy kompetencji miękkich, psychospołecznych. Bywają niejednokrotnie niewymierne i trudne do precyzyjnego oszacowania. Niemniej jednak są kluczowym elementem kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Kluczowe umiejętności interpersonalne to umiejętności:
- nawiązywania kontaktu z innymi i budowania relacji
- komunikacyjne: umiejętności uważnego słuchania, nadawania, przemawiania
- zarządzania przekazem niewerbalnym i werbalnym
- autoprezntacyjne
- negocjacyjne
- pracy zespołowej
- zachowań asertywnych
- wywierania wpływu
- obsługi klienta
- procesu sprzedaży
Trener
Robert Oskwarek - przedsiębiorca z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, praktyk sprzedaży, inwestor, motywacja dla wielu przedsiębiorców i osób chcących się rozwijać. Odniósł sukces w wielu branżach: jako właściciel dziewięciu sklepów obuwniczych, agencji reklamowej i firmy konsultingowo-doradczej. Jego doświadczenie w zarządzaniu ludźmi spowodowało, że obecnie jest cenionym trenerem biznesu, specjalistą w obszarze kluczowych kompetencji wizerunkowych oraz sprzedaży. Daje on 100% gwarancji satysfakcji dla klienta na swoje umiejętności, a w ramach tego produktu tylko 40% niezbędnej teorii i aż 60% praktyki, którą każdy musi poznać i przepracować czynnie. Metody realizacji szkolenia oparte są w głównej mierze na aktywnym zaangażowaniu uczestników w dużą ilość przystępnych ćwiczeń praktycznych, kształtujących określone umiejętności. To intensywne warsztaty skupione na osiąganiu efektów po spotkaniu, osadzone w faktycznych realiach życia codziennego, przybliżone na prawdziwych przykładach, realizowane w nieszablonowy sposób.
Obszary
Szkolenie, które proponujemy, daje odpowiedzi na wiele pytań z tych obszarów:
- Jak umiejętnie stawiać sobie cele?
- Jak wytrwać w realizacji celów?
- Jak działać efektywnie?
- Jak wyrabiać w sobie dobre nawyki?
- Jak znaleźć codzienną motywację do podejmowania pracy nad sobą?
- Czym jest komunikacja, zarówno werbalna, jak i niewerbalna?
- Jak wykorzystywać w praktyce różne kanały komunikacyjne?
- Jak aktywnie i efektywnie zadawać pytania?
- Jak skutecznie poznawać ludzi, ich potrzeby i preferencje?
- Jak ustalać priorytety?
- Jak oduczyć się odwlekania?
- Jak wykreować swój własny wizerunek?
- Jak zarządzać emocjami?
- Jak wywołać i wykorzystać efekt pierwszego wrażenia?
- Jak skutecznie pozyskiwać klientów i umawiać spotkania?
- Jak właściwie prezentować ofertę i finalizować sprzedaż?
Cele
To kompleksowe kompendium użytecznej wiedzy ukierunkowane na osiąganie konkretnych celów:
- Wzrost ilości celów dobrze zdefiniowanych, a przez to osiągniętych
- Znalezienie w sobie motywacji odpowiedniej do każdego zadania
- Wzrost efektywności w działaniu
- Poznanie praktycznej strony networkingu
- Stworzenie oczekiwanej bazy klientów
- Skuteczne umawianie spotkań
- Odszukanie priorytetów i skupienie się na nich
- Wyeliminowanie "złodziei czasu"
- Zdudowanie własnego wymarzonego wizerunku
- Właściwe wykorzystanie emocji w każdej sytuacji
- Poznanie techniki sprzedaży poprzez rekomendacje
Grupa docelowa
Szkolenie dedykujemy wszystkim tym, którzy są otwarci i gotowi, aby odkryć i wykorzystać cały swój potencjał w różnych obszarach swojego życia prywatnego i zawodowego. Tym, których interesuje rozwój w kluczowych kompetencji wizerunkowych zwiększających pewność siebie, pokłady motywacji, pozytywną energię i chęć osiągania sukcesów na co dzień.
Ramowy program cyklu warsztatów:
I. Cel i motywacja - WYKORZYSTAJ ENERGIĘ
1. Uzmysłowienie sobie celu i określenie procesu dochodzenia do niego
2. Zdefiniowanie oczekiwanego rezultatu
3. Postawienie sobie celu
4. Motywacja
5. Wezwanie do działania i akcja
II. Komunikacja - DAJ SIĘ USŁYSZEĆ
1. Networking i dostrajanie się do klienta
2. Kanały komunikowania się
3. Słuchanie aktywne i efektywne oraz sztuka zadawania pytań
4. Język korzyści oraz informacja zwrotna
5. Mechanizmy i techniki wywierania wpływu
III. Zarządzanie sobą w czasie - ZWIĘKSZ WYDAJNOŚĆ
1. Ustalanie priorytetów – metoda ABCDE
2. Od odwlekania do działania
3. Rozpracowywanie kodów umysłu
4. Zarządzanie priorytetami
5. Nauka systematyczności
IV. Autoprezentacja - DAJ SIĘ POZNAĆ
1. Okazje i elementy autoprezentacji
2. Prezentacje i właściwy sposób przekazywania informacji
3. Magia pierwszego wrażenia
4. Miejsce emocji w autoprezentacji
5. Kreowanie własnego wizerunku
V. Sprzedaż - OSIĄGAJ EFEKTY
1. Pozyskiwanie klientów
2. Umawianie spotkań
3. Prezentacja oferty
4. Finalizacja sprzedaży
5. Rekomendacje
Elastyczność oferty
Oferta cyklu szkoleniowego jest dostosowana do grupy docelowej, jej rzeczywistych potrzeb i oczekiwań zgłaszanych przez osobę kontaktującą się w sprawie zakupu takiego pakietu. Szczegóły są zawsze ustalane indywidualnie.